Orcholski wygrywa z dziennikarzami "Gazety"


Przyznanie Przemysławowi Orcholskiemu tytułu Hieny Roku zdaniem sądu nie wystarcza, aby bezkarnie nazywać go symbolem dyspozycyjnego dziennikarstwa TVP z czasów prezesury Roberta Kwiatkowskiego.

Z początkiem kwietnia sieciowa agencja reklamowa Team One kończy działalność. Z dziesięcioosobowego zespołu agencji odchodzi sześć kluczowych osób. P.o. dyrektor TVP Rzeszów Tomasz Pajęcki i p.o. dyrektor TVP Wrocław Alicja Grzymalska zostali wczoraj odwołani przez zarząd Telewizji Polskiej. Sąd Najwyższy oddalił kasację Polsatu w sprawie 500 tys. zł kary za wypowiedź Kazimiery Szczuki w programie "Kuba Wojewódzki".



Eurozet łączy spółki, które są właścicielami poszczególnych koncesji radiowych koncernu. "Rzeczpospolita": Blogi i prywatne strony użytkowników będą wyłączone spod definicji prasy - głosi nowy projekt prawa prasowego przygotowywany w ministerstwie kultury. Ogłoszenie sondażowych wyników wyborów prezydenckich w telewizji oglądało w niedzielę w godz. 20-20.05 łącznie 11 mln osób.

Sarah Palin, była kandydatka na wiceprezydenta USA, a obecnie jedna z gwiazd telewizji Fox News, zleciła budowę czterometrowego płotu wokół swojej rezydencji na Alasce, by odgrodzić się od piszącego o niej dziennikarza.

Sejm odrzucił wczoraj sprawozdanie z działalności Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w 2009 roku. W maju taką samą decyzję podjął Senat. Pełniący obowiązki prezydent marszałek Sejmu Bronisław Komorowski zapowiedział, że w poniedziałek potwierdzi decyzję parlamentu i odrzuci sprawozdanie KRRiT. Wówczas Rada zostanie rozwiązana. Telewizja Polska SA zastanawia się nad uruchomieniem kanału dla mieszkańców Wilna.

W czasie wakacji Program 1 Telewizji Polskiej najprawdopodobniej zawiesi nadawanie magazynu śledczego Anity Gargas "Misja specjalna". TVN24 nieodmiennie jest najbardziej opiniotwórczą stacją telewizyjną. Portal Onet.pl jest internetowym liderem w tej dziedzinie, wyprzedzając tvn24.pl - takie wyniki przynosi badanie Instytutu Monitorowania mediów, przeprowadzone w marcu 2010 roku. Superstacja odświeża formułę porannego pasma "Dzień dobry, Polsko". - Staramy się odchodzić od polityki - mówi Monika Jagielska-Mikłos, dyrektor programowa Superstacji.



Agnieszka Romaszewska-Guzy kieruje oddziałem TVP w Białymstoku; zastąpiła Władysława Prochowicza. Romaszewska pozostanie jednocześnie dyrektorem Biełsatu. Jak mówiła, pracę rozpocznie od poważnej analizy finansów tego ośrodka; chce też nagłośnić problemy lokalnej społeczności. 25 stycznia 2005 roku na antenie TVN24 po raz pierwszy zagościł program "Szkło kontaktowe". Ta forma traktowania polityki i polityków z przymrużeniem oka, w ciągu pięciu lat, zdobyła rzeszę oddanych fanów. "Szkło" jest wszędzie - zawsze wychwyci każdą głupotę rządzących, lapsus, wpadkę, podsłucha i podejrzy kulisy sejmowych korytarzy. Dziś kultowy program obchodzi swe piąte urodziny. W specjalnym wywiadzie dla Onet.pl Tomasz Sianecki zdradza kulisy kultowego programu. Igor Janke - publicysta "Rzeczpospolitej" i współtwórca blogerskiej platformy Salon24.pl - dołączył do grona prowadzących program publicystyczny "Minęła 20ta" w TVP Info.

W marcu "Fakty" wyprzedziły "Wiadomości"


"Fakty" TVN w marcu. br. wyprzedziły "Wiadomości" TVP 1 pod względem liczby widzów - wynika z danych AGB Nielsen Media Research.

Dziennikarze "Gazety Pomorskiej" zapisują się do związku zawodowego


16 dziennikarzy "Gazety Pomorskiej" (Media Regionalne) zapisało się do Związku Zawodowego Dziennikarzy i Pracowników Mediów Regionalnych.

"Business Magazine Manager" zatrudnia nowych korespondentów


Biznesowy dziennikarz niemiecki Oliver Stollorcz i austriacki dziennikarz ekonomiczny Günther Starzinger zostali stałymi korespondentami miesięcznika "Business Magazine Manager" (Business Magazine Manager).

Grupa TVN zwiększa przychody reklamowe


Grupa TVN w pierwszym kwartale br. zwiększyła przychody do 548 mln zł, a jej EBITDA wyniósł 98 mln zł.

"Wiadomości" TVP 1 bez Jarosława Kulczyckiego


Telewizja Polska nie przedłużyła kontraktu z Jarosławem Kulczyckim, jednym z prowadzących ”Wiadomości” TVP 1 – nieoficjalnie dowiedział się "Presserwis".

"Super Express" ma jednak przeprosić Kotecką


"Super Express" (Wydawnictwo Murator) ma zapłacić Patrycji Koteckiej 30 tys. zł i przeprosić ją na pierwszej stronie gazety za publikację jej zdjęcia sprzed 13 lat – orzekł Sąd Apelacyjny w Warszawie.

Antyradio przypomni czasy PRL


Antyradio (Grupa Eurozet) 8 marca br. będzie obchodzić na antenie Dzień Kobiet, który rozgłośnia nazwała dniem PRL.

Moskalewicz i Mazowiecki doradcami "Wprost"


Wprawdzie nowy właściciel "Wprost" nie zapowiada na razie zmian w redakcji, lecz nad nową formułą tygodnika Jacek Rakowiecki pracuje wraz z Pawłem Moskalewiczem i Wojciechem Mazowieckim – dowiedział się nieoficjalnie "Presserwis".

Na polski rynek wchodzi magazyn "FourFourTwo"


Nakładem Ginza Media Group, wydawcy dwumiesięcznika lifestylowego "Existence", ukaże się polska edycja magazynu piłkarskiego "FourFourTwo".

Reporterzy Polskiego Radia zasilą IAR


Reporterzy informacyjni pracujący dotychczas w trzech programach Polskiego Radia przejdą od kwietnia do Informacyjnej Agencji Radiowej.

Nowa ramówka TVN: "Mam talent" i "Generał"


W jesiennej ramówce TVN-u pojawią się dwa nowe seriale. Stacja szykuje też nowe filmy dokumentalne i fabularne.

Będą kolejne zwolnienia grupowe w TVP


W Telewizji Polskiej znów będą zwolnienia grupowe – taką uchwałę zarząd spółki podjął w piątek.

Obawy TVP; niektóre kanały zostały zakodowane


Telewizja Polska zdecydowała się ponownie zakodować niektóre swoje kanały na satelicie, które w połowie września br. na potrzeby własnej platformy satelitarnej odkodowała.

Konkurs na władze TVP


W dzisiejszej "Rzeczpospolitej" zostało opublikowane ogłoszenie o konkursie na prezesa i trzech członków zarządu Telewizji Polskiej.

Kolejny protest dziennikarzy Polskiego Radia


Kilkudziesięciu dziennikarzy protestuje przeciwko odwołaniu Andrzeja Rybałta ze stanowiska dyrektora Polskiego Radia dla Zagranicy.

"Rz" zmieniła spoty promujące film "Solidarni 2010"


Wydawca ”Rzeczpospolitej” (Presspublica) został zmuszony przez stacje telewizyjne do zmodyfikowania spotu promującego dodatek do wtorkowego wydania dziennika – płytę DVD z filmem Jana Pospieszalskiego i Ewy Stankiewicz ”Solidarni 2010”.

Nieuczciwi dziennikarze w ”The New York Times” i w agencji DPA


”The New York Times” przyznał, że jeden z jego dziennikarzy kopiował fragmenty artykułów m.in. z ”The Wall Street Journal”.

Kolejni dziennikarze opuszczą "Dziennik"


32 osobom z redakcji "Dziennika Gazety Prawnej" (Infor Biznes) zostaną do końca miesiąca wręczone wypowiedzenia. Wydawca postanowił także zlikwidować tzw. łososiowe strony. Od kwietnia znajdujące się tam treści biznesowe trafią do głównego, białego grzbietu.

TVP: nie chcemy się wpraszać


Czy Telewizja Polska jako jedyna stacja telewizyjna nie pokaże swoim widzom debaty Sikorski-Komorowski? W rozmowie z dziennikarzami "Wprost" rzecznik TVP mówi jasno: - Nie chcemy się wpraszać.

Kontrowersje po opublikowaniu materiałów o Krzysztofie Piesiewiczu


Po opublikowaniu w piątek i sobotę przez "Super Express" kompromitujących materiałów o senatorze Platformy Obywatelskiej Krzysztofie Piesiewiczu rozgorzała dyskusja o granicach ingerencji mediów w życie prywatne osób publicznych.